Vervoer

Dealers hebben een andere aanpak nodig voor klanten die overstappen op een elektrische scooter

Een elektrische scooteren ander elektrisch tweewielig transport – wordt steeds populairder. Maar de industrie is er misschien nog niet helemaal klaar voor. 

Wanneer u tegenwoordig naar uw auto- of motor dealer gaat, zijn de meeste beslissingscriteria gebaseerd op de traditionele aspecten die we allemaal goed kennen. Het merk of de reputatie van het voertuig en/of de dealer kan uw eerste zorg zijn, maar prestaties, functies, zuinigheid en natuurlijk uw budget spelen allemaal een rol bij de uiteindelijke beslissing. Terugkerend naar het begin van gemotoriseerd vervoer was geen van die keuzes echt beschikbaar, zolang je het maar kon veroorloven.

“Elke kleur, zolang het maar zwart is” was het eigenlijk. Maar toch werden er binnen enkele dagen duizenden besteld. Er was geen keuze, want hoewel auto’s al een tijdje bestonden, stond de technologie nog in de kinderschoenen en moesten klanten dus nemen wat ze kregen.

Het bereik van elektrisch vervoer vergroten

Vandaag, met 100% elektrisch, zou een deel van die aanpak opnieuw moeten gelden. Voor benzine auto’s en motorfietsen hoeft niemand echt moeten overwegen of hun voertuig te gebruiken is wanneer ze maar willen. Omdat de infrastructuur daarvoor bestaat. Ten tweede hoeft niemand zich echt zorgen te maken dat hun rijstijl hun actieradius beïnvloedt, want tenzij ze een superauto hebben, kunnen ze nog steeds tanken wanneer nodig. 

Echter, bij elektrisch en specifiek bij een motoren en scooter kopen, is dat wel het geval. De eerste overweging zal bijna altijd het bereik zijn. 

Veel mensen zijn verbaasd dat 100% elektrische motorfietsen en bromfietsen bestaan, zullen hun eerste vragen bijna altijd zijn: “Hoe ver kan ik gaan?” en vervolgens “Hoe lang duurt het om op te laden?”

In de wereld van iPhones, Laptops en Tablets snappen we dat de technologie beperkt wordt door de batterijduur en snappen we ook dat de infrastructuur er nog niet is. Dus als de klant het snapt, zouden dealers dat ook moeten doen? Het lijdt geen twijfel dat deze revolutie eraan komt, maar ze moeten hun denken op een paar niveaus veranderen. 

Door te beginnen met: het omarmen van elektrische scooters.

Soms lijken dealers terughoudend om elektrisch te rijden, misschien door het gevoel dat ze vervolg-inkomsten uit onderhoud en service zullen verliezen die benzineauto’s nodig hebben. Met de eenvoud van verzegelde naafmotoren en een batterij die vaak gewoon kan worden verwisseld als er een storing optreedt, vaak gratis onder garantie. Deze terughoudendheid begrijpen we vanuit het perspectief van een dealer, vooral als u kijkt naar de kosten van verkopers. 

Toch denken we dat elektrische scooters en andere EV vervoersmiddelen de toekomst zijn. En zullen we deze omschakeling langzaam aan meemaken.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *