Geen categorie

De voordelen van Transport & Logistiek

De nieuwe marktmodellen en de digitalisering van transport & logistiek hebben bedrijven gedwongen een onderscheidende waarde te bieden en strategieën te ontwikkelen om de kosten van hun logistiek te verlagen. Dit door essentiële processen voor het leveren van waarde te identificeren die niet tot hun kerntaken behoren. De uitbesteding van logistieke diensten heeft een belangrijke bijdrage geleverd om een differentiatie te bieden als het gaat om het verlagen van de operationele kosten en tijden. Het toelaten van markten waar we voorheen niet aanwezig waren, het bieden van nog meer veiligheid voor goederen, het aanbieden van oplossingen op maat, het verbeteren van de kwaliteit van service, efficiëntie verhogen en verzendtijden optimaliseren. Uitbesteding is niet beperkt tot de processen van bedrijven; elke dag besteden we diensten uit zonder het ons te beseffen, in het vertrouwen dat experts doen weten wat ze doen.

Road to Maturity

Om dit beter te illustreren, hebben we een model ontwikkeld voor een Road to Maturity binnen de transport & logistiek, waarin we het verschil kunnen zien in de prestaties van een bedrijf wanneer het niet volledig gefocust is op zijn kernactiviteiten, versus wanneer het bepaalde gebieden delegeert aan deskundige bondgenoten. Het resultaat van outsourcing is dat bedrijven hun productiviteit, effectiviteit en daarmee hun winstgevendheid aanzienlijk verhogen. Om dit volwassenheidspunt in elk strategisch partnerschap te bereiken, moeten we een route volgen die de efficiëntie van het bedrijf overweegt in overeenstemming met de verantwoordelijkheden en prestaties van het logistieke bedrijf. Door dit te doen, kunnen we meer waarde geven aan onze eindklanten of de waarde van het bedrijf vergroten terwijl het zich concentreert op datgene waar het het beste in is, de kernactiviteit. Aangezien het bedrijf gebieden delegeert die geen verband houden met de kern – de diensten die outsourcingbedrijven aanbieden integreren en de relatie die we hebben met leveranciers als leveranciers transformeren in een relatie waarin ze strategische partners worden – groeit de winst.

De juiste partner kiezen

Zoals bij elk ander type relatie, delen we bij het uitbesteden van logistiek belangen en verantwoordelijkheden en vertrouwen we elkaar, waardoor partners beter kunnen werken en meer waarde voor het bedrijf kunnen leveren. Dit vertrouwen wordt een verlengstuk van de organisatie dat moet worden behouden en ontwikkeld.

Vertrouwen

Vertrouwen is niet alleen iets leuks om te hebben, maar vertrouwen is een bezit dat meetbare financiële waarde oplevert. Met andere woorden: wanneer het vertrouwen hoog is, neemt de snelheid van uitvoering toe en nemen de kosten af. Dit is slechts een van de vele redenen waarom het financieel zinvol is om manieren te vinden om het vertrouwen (zowel binnen als buiten het bedrijf) te verbeteren.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *